طراحی کاتالوگ، طراحی بروشور

یکی از روش‌های بسیار موثر و کارآمد در خصوص معرفی محصولات و خدمات به مشتریان، ارائه کاتالوگ و بروشور است. طراحی کاتالوگ تاثیر گذار و گویا از مولفه‌هایی است که می‌تواند احتمال انتخاب شما توسط مشتری را افزایش می‌دهد. گروه ناربن گرافیک با ارائه خدمات ویژه در زمینه طراحی و چاپ انواع کاتالوگ و بروشور (تک برگ، لتی و دفترچه‌ای) و نیز طراحی و چاپ فولدر یا کاور کاتالوگ آماده خدمات رسانی به شرکت‌ها، موسسات و سازمان‌های محترم می‌باشد.

طراحی بروشور با توجه به نوع فعالیت و ارائه دو طرح متفاورت ارائه می‌شود. که بعد از ارائه طرح‌های اولیه بروشور و کاتالوگ، یک طرح انتخاب می‌شود و در صورت نیاز ادیت هم انجام می‌شود تا طرح نهایی شود. ارائه طرح‌های اولیه ۳ روز کاری می‌باشد.

نکات مهم در رابطه با طراحی کاتالوگ و بروشور

در طراحی کاتالوگ و بروشور باید به مسائل با اهمیتی توجه داشته باشید. نکات مهمی از جمله رنگ بندی، عکس های مناسب، تیترهای مناسب، فونت های مناسب و خلاقیت وجود دارند که همگی آنها باعث خواهند شد که شما بتوانید یک کاتالوگ یا بروشور زیبا و حرفه ای بسازید و به دست مشتریان یا مخاطبان خود بدهید.

در طراحی کاتالوگ و بروشور باید به عوامل مهمی توجه کنید تا بتوانید طرحی استاندارد به وجود آورید که نظر مخاطب را به خود جلب کنید و کاری کنید که او جزو مشتریان شما بشود. کاتالوگ و بروشور ها می توانند مشتریان زیادی را برایتان به ارمغان بیاورند؛ منتهی باید بدانید که آنها را چگونه طراحی کنید! در ادامه این مقاله به ذکر چند نکته ی مهم در رابطه با طراحی کاتالوگ و طراحی بروشور خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

در طراحی کاتالوگ و بروشور باید به نکات مهمی توجه داشته باشید

رنگ بندی در طراحی کاتالوگ و بروشور

در طراحی کاتالوگ و طراحی بروشور همواره باید به رنگ بندی توجه ویژه ای داشته باشید و رنگ بندی را طبق اصولی خاص انجام دهید. معمولا در روانشناسی رنگ ها، هر رنگ معنا و مفهوم خاص خود را دارد. شما باید موضوع محتوایی که میخواهید طراحی کنید را بدانید و سپس با توجه به آن موضوع از رنگ های مناسب استفاده نمایید.

تنها به روانشناسی رنگ ها افاقه نکنید! گاهی حتی موضوع شما می تواند تناژ رنگی را مشخص کند. به عنوان مثال اگر در رابطه با طبیعت قرار است اقدام به طراحی کاتالوگ یا طراحی بروشور نمایید، می توانید از رنگ هایی مانند زرد یا سبز استفاده کنید.

استفاده از عکس های مناسب در طراحی کاتالوگ و بروشور

از عکس ها غافل نشوید. مخاطبین شما قبل از هر چیزی به عکس های کاتالوگ یا بروشور شما نگاه می کنند. اگر این عکس ها مناسب نباشند و یا کیفیت کمی داشته باشند، نمی توانید تاثیر گذاری آن چنانی از این کاتالوگ یا بروشور بگیرید. موضوع را در نظر بگیرید و با توجه به موضوع تان عکس های مناسب پیدا کنید. حتی می توانید با توجه به متنی که قرار است زیر یا روی آن عکس باشد، عکس را مشخص کنید تا به این صورت به شکل مرتبط تری عکس را انتخاب کرده باشید.

از عکس های مناسب در طراحی کاتالوگ و بروشور استفاده کنید

تیترهای مناسب در طراحی کاتالوگ و بروشور

در طراحی کاتالوگ و یا طراحی بروشور به تیترها توجه ویژه ای کنید. دو نکته ی اساسی در مورد تیترها وجود دارد که باید به آنها توجه شود:

  1. شما باید برای تیترها از کلمات مناسب و کلیدی استفاده کنید. بعد از عکسها، تیترها هستند که توجه مخاطب را به خود جلب می کنند و برای همین باید این تیترها جذاب بوده و از کلمات مناسبی در انها استفاده شده باشد.
  2. از رنگ های مناسب و جذاب برای تیترها استفاده شود که کاملا از پشت زمینه عکس جدا باشد و به چشم مخاطب بیاید. معمولا تیتر هایی با رنگ متشابه با پشت زمینه، خیلی به چشم مخاطب نمی آیند و مخاطب به آن ها توجه نمی کند.

فونت های مناسب در طراحی کاتالوگ و بروشور

اگر قصد دارید که کاتالوگ یا بروشور طراحی کنید، پس باید از فونت های مناسب استفاده کنید. معمولا فونت های مناسب برای طراحی کاتالوگ با طراحی بروشور فونت های تیتر، نازنین، ترافیک و …. هستند که شما می توانید باز هم با توجه به موضوعی که قرار است برای آن کاتالوگ یا بروشور طراحی کنید، فونت خود را انتخاب نمایید. فونت ها هم بخشی از شکل و شمال کاتالوگ یا بروشور را در بر می گیرند و به همین جهت می بایست به شکل متناسبی انتخاب شوند.

فونت ها تقش به سزایی در طراحی کاتالوگ و بروشور دارند

خلاقیت در طراحی بروشور و کاتالوگ

در طراحی کاتالوگ و بروشور توجه کنید که باید از خود خلاقیت نشان دهید. هر چه خلاقیت شما در طرح های کاتالوگ ها یا بروشور ها بیشتر و مناسب باشد، برای مخاطب جذاب تر است.

با توجه به این نکات می توانید به خوبی اقدام به طراحی بروشور یا کاتالوگ نمایید. توجه به تک تک این موضوعات در طراحی اهمیت دارد و اگر به هر کدام بی توجهی کنید، بازخورد منفی اش را در آینده و پس از چاپ می بینید.

لطفا برای مشاوره یا سفارش طراحی بروشور و کاتالوگ با شماره تلفن ۴۴۴۵۷۷۵۰ تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 28 میانگین: 4.5]