قیمت مناسب

قیمت مناسب برای شروع هم نوع مشاغل

پشتیبانی سطح بالا

پشتیبانی بر روی تمامی خدمات

کاربر پسند

وب سایت کاملاً کاربر پسند

بهترین سرور

۹۹٫۹% پایداری سرویس

طراحی سایت

تاثیر طراحی سایت در بالابردن فروش کسب کار

بنابراین سایت ها مهم هستند و آن چیزی که امروز بسیار می تواند مهم تر جلوه کند، طراحی وب سایت است. از این رو به نظر می آید که باید حداقل به شکل عمومی با طراحی سایت آشنا شویم و مراحل طراحی سایت را بدانیم و بفهمیم که چگونه می توانیم با ایجاد یک طراحی وب سایت و سایت مناسب سودآوری منطقی داشته باشیم.

با مثالی که در بالا زده ایم متوجه شدیم که طراحی سایت چیزی شبیه به مغازه، دفتر یا هر نوع محل کسب و کار است. بنابراین شکل ظاهری آن بر روی مخاطب و بازدیدکننده می تواند تاثیری به همان اندازه بلکه بیشتر نیز بگذارد. تاثیر بیشتر را از این جهت می گوییم که مخاطب می تواند در آن واحد تمام سایت شما را زیر و رو کند و تمام ویژگی های آن را بداند و بعد تصمیم بگیرد که آیا با شما همکاری داشته باشد یا نه. یا حتی بسیار ساده تر از این که معمولا سایت ها به واسطه جست و جو ها در گوگل باز می شوند و کمتر با زدن آدرس مستقیم سایت سراغ آنها می رویم. از این رو صفحه ای که برای بار اول می بینیم باید به قدری جذاب، درست و مرتبط باشد که نیروی دافعه نداشته باشد. دلیل بعدی بر اهمیت و تاثیر طراحی سایت در بالا بردن فروش کسب کار در این است که رقابت در این دنیای اینترنت در هر زمینه ای بسیار شدید است و جنگ اصلی در حقیقت جنگ بین این سایت ها می‌باشد. یک کسب و کار واقعی نهایت رقبایش در منطقه ای است که قرار دارد و نهایتا می تواند رقبایی در چند منطقه مجاور داشته باشد اما در یک کسب وکار اینترنتی و در یک سایت رقبا می توانند از تمام دنیا باشند و سرمایه اصلی آن ها مخاطبان خود هستند. بنابراین طراحی سایت اهمیت بیشتر و بالاتری پیدا می کند. در ادامه می خواهیم طراحی سایت را به شکل دقیق تر بررسی کنیم و با طراحی اصولی سایت بیشتر آشنا شویم. چیزهایی که دیگر نه تنها متخصصین این امر که همه باید راجع به آن بدانند.

طراحی وب سایت چیست؟

در نگاه اول ، طراحی وب سایت برای بیننده تصویری است که در یک صفحه وب مشاهده می شود. اما واقعیت این است که طیف کاملی از تکنیک ها و مهارت ها در ایجاد یک طراحی صفحه وب نقش دارند تا جلوه ای مطلوب به آن بخشند. بنابراین ، طراحی وب در مورد تصمیم گیری در مورد بسیاری از عناصر مانند طرح، گرافیک، رنگ ها، قلم ها، ساختار، محتوا، سبک های متن، ویژگی های تعاملی، تصاویر، رابط، کد استاندارد شده و غیره است که طیف گسترده ای از مهارت ها را شامل می شود و رشته ها طراحی وب سایت حرفه ای از مواردی است که تعادل مناسبی را در عناصر مختلف حفظ کرده و از استحکام و یکپارچگی طراحی اطمینان می بخشد.

اهمیت طراحی وب سایت

طراحی وب سایت برای انجام کار و برجسته کردن حضور آنلاین آن در بازارهای رقابتی مدرن اجتناب ناپذیر شده است. این شامل تمام اطلاعات مانند جزئیات یک شرکت ، محصولات یا خدمات آن ، مخاطبین ، وبلاگ ها و موارد دیگر می باشد. طراحی وب حرفه ای توانایی ایجاد هویت شرکتی مطلوب یک تجارت را دارد و پیام مارک آن را به مخاطبان هدف تحویل می دهد. طراحی صفحه وب خلاق ابزاری است برای همچنین نرخ تبدیل بهتر، که توسط آن یک شرکت می تواند به رشد مداوم در فروش و درآمد دست یابد. علاوه بر این، طراحی وب سایت کاربر پسند، اعتماد به محصولات یا خدمات را ایجاد می کند، که برای ایجاد یک پایگاه مشتری پایدار و وفادار ضروری است.

چه کسی به یک وب سایت طراحی شده حرفه ای نیاز دارد؟

طراحی وب سایت بخشی جدایی ناپذیر از انجام تجارت در این عصر دیجیتال است. اما چه کسی واقعاً به یک وب سایت طراحی شده حرفه‌ای احتیاج دارد؟ خوب، تمام شرکت‌هایی که باید از تسلط بر حضور آنلاین اطمینان حاصل کنند و مایل به ماندن از رقبا هستند، به دنبال طراحی‌های برجسته وب سایت هستند. بنابراین، تقریباً هر شرکتی در یک بازار رقابتی سخت و طاقت فرسا به دنبال یک وب سایت منحصر به فرد است تا بتواند از آن ایستادگی کند. چنین طراحی وب سایت حرفه‌ای دارای رنگ‌ها و قلم‌های برند، تصاویر مربوطه، نمادها، محتوا و عناصر و غیره است که منعکس‌کننده ارزش‌ها و پیام تجاری شرکت می‌باشد. طراحی صفحه وب فکری یک نیاز برای درگیر کردن بازدید کنندگان با ویژگی‌های کاربرپسند و تبدیل آنها به مشتریان بالقوه است.

 

استانداردهای اولیه در طراحی وب سایت

آن چیزی که می تواند به عنوان اولین اصل در در طراحی سایت مطرح شود این نکته است بدانیم جهت کاری و هدف اصلی وب سایت چیست؟ دنیای امروز دنیای تخصص هاست و کمتر میبینیم چیزی کلی بتواند موفق شود. بنابراین در طراحی سایت مشخص شدن هدف اصلی و جزئیات آن می تواند یک اصل اساسی در استانداردهای اولیه در طراحی سایت مطرح شود. به طور مثال اگر سایت شما فروشگاهی است و قرار است یک سری محصول بفروشد با طراحی یک سایت فرهنگی تفاوت عمده خواهد داشت. سایت های شرکتی عموما با سایت های سازمان و … تفاوت است. این چنین است که در زمینه طراحی سایت انواع طراحی ها چون : طراحی سایت حرفه ای  – طراحی سایت فروشگاهی –  طراحی سایت شرکتیطراحی سایت تخصصی و… به وجود آمده اند. ایجاد این همه شاخه نشان از وجود نیاز به آن ها بوده است. پس شما هم به این نیاز و به این اصل احترام بگذارید و خودتان را به سایتی معمولی و عمومی راضی نکنید. زیرا اینچنین مسلما هیچ جایگاهی در این دنیای پرسود و البته پرتلاطم و پر رقیب نخواهید داشت. یک سایت تخصصی می تواند هم شما را در دید مشتریان و مخاطبانتان عزیزتر کند و هم در دید گوگل از نظر سئو دیده شوید و باعث شود که در جست و جوها سایت شما را در صفحه اول گوگل نمایش داده شود.

یکی دیگر از استانداردهای اولیه در طراحی سایت این است که سرعت سایت به اندازه کافی باشد. امروزه دنیا دنیای سرعت است و مخاطبان روزبه روز بی حوصله تر و عجول تر می شوند. به راحتی می توانند با کمی تاخیر سایت شما را باز نشده حذف کنند و شما هیچگاه دیده نشوید. گرچه شاید طراحی سایت شما بسیار حرفه ای و درست بوده باشد اما وقتی نتواند سریع باشد و مخاطب خود را خسته کند، طراحی سایت و تمام ویژگی های آن به هدر می رود. حتی از دید گوگل نیز، سایت های با سرعت بالا ارزش بیشتری دارند و این چیزی است که دنیای امروز می خواهد سرعت بالا.

یک طراحی سایت مناسب طراحی است که سلیقه مخاطبان خود را در نظر میگیرد و تاجایی که ممکن باشد سعی می کند مخاطبان خود را راضی نگه دارد. مهمترین بش رضایت مشتری در چشمان او اتفاق می افتد و نه در مغز او. اگر چشمانش از شما راضی باشد، مطالب را بهتر و با دیدی بهتر می خواند و اگر چشمانش نخواهند که از شما راضی باشند به سختی شاید بتوانید آن را برای خود نگه دارید. و با وجود رقبای زیاد و فوق العاده قوی این احتمال به چیزی نزدیک به صفر میرسد. گاهی زمانی که می گوییم طراحی سایت زیبا داشته باشید، تصورها به این سمت می رود که حتما باید انواع زرق و برق و امکانات و ویژگی ها را در طراحی سایت رعایت کنیم. به راستی که این چنین نیست. کافی است به فروشگاه های اطراف خود نگاه کنید. آیا آنهایی که موفقیت دارند لزوما از زرق و برق و چیزهایی عجیب غریب استفاده کرده اند؟ مسلما نه. حتی گاهی نیز این داستان برعکس می شود و ما معمولا شاهد این هستیم که برخی از موفق ترین فروشگاه ها از امکاناتی ساده استفاده کرده اند.

بهینه سازی در طراحی سایت و رسیدن به بالاترین سرعت

همانطور که در بالاتر گفتیم سرعت بالا یک عامل مهم در طراحی سایت محسوب می شود که می تواند در بالا رفتن یا پایین آمدن آمار بازدید سایت بسیار تاثیر گذار باشد. یکی از راه هایی که می‌توان باعث شد که سایت ما سرعت بالایی داشته باشد این است که طراحی سایت ما کاملا بهینه شده باشد. بهینه در لغت به معنی کمترین حجم با بیشترین بازده است. در علم برنامه نویسی آن برنامه‌ای را کاملا بهینه شده می نامیم که در کمترین خطوط ممکن به هدف برسد. هرچه برنامه کم حجم‌تر و بهینه‌تر باشد، سرعت پردازش بیشتر می شود و این باعث می شود زمانی کمتری برای آن صرف شود. راه‌های مختلفی برای بهینه سازی سایت‌ها وجود دارد. این راه‌ها هم در برنامه نویسی‌های مورد نیاز برای طراحی سایت و هم در ایجاد طراحی‌های گرافیکی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. سخن گفتن بیشتر از نحوه انجام و به دست آوردن این نتیجه بحث را کاملا تخصصی می‌کند و از حالت عادی آن خارج می کند. اما به عنوان یک کاربر وقتی شما می‌خواهید سایتی را طراحی کنید و برای آن محتوا تولید کنید سعی کنید عکس ها و سایر موارد مدیا که استفاده می کنید کم حجم  باشد. البته کم حجم بودن این موارد به معنی کم تر بودن کیفیت آن ها نیز می باشد. بنابراین به طور یقیین نمی‌توان به یک ایده آل کامل برسیم. تنها می‌توانیم به نوعی تعامل بین کیفیت و حجم برسیم. البته بهینه سازی سایت تنها به این معنی نمی باشد. مهمترین قسمت بهینه سازی در طراحی سایت مربوط به بخش seo سایت می‌باشد. سئو سایت که بیشترین تاثیر آن در بخش محتوای سایت است می تواند کاری کند که سایت شما از دید گوگل یک سایت بهینه به نظر برسد و این یعنی پیروزی شما در جست و جو های مربوط به مطالب شما. در ادامه بیشتر می خواهیم از این سئو و فواید و ضرورت آن صحبت کنیم.

طراحی سایت فروشگاهی

اما برای عینیت دادن به ماجرا تا اینجای کار بسیار بهتر است که یک مثال بزنیم و گفته های خود را به نوعی در آن جا نشان دهیم. در این مثال می خواهیم به نکاتی درباره سایت فروشگاهی اشاره کنیم. فرض کنید که شما یک طراح سایت هستید و میخواهید یک سایت فروشگاهی را طراحی کنید. به چه نکاتی دقت می کنید؟ قبل از این که پاسخ بدهید باید تا اینجای متن دانسته باشید که طراحی سایت گرچه یک کار مهندسی و تخصصی محسوب می شود اما این تخصص در قسمت پیاده سازی است و هر انسانی بدون داشتن دانش طراحی سایت نیز می تواند این طراحی را در ذهن خود پیاده کند. بنابراین حتما با خود بیندیشید که اگر یک سایت فروشگاهی را طراحی می کردید به چه نکاتی باید دقت می کردید؟ احتمالا باید یکی از مهمترین نکاتی که به آن دقت می کردید این بود که محصولات به درستی و با نظمی خاص در جلوی دید مشتری قرار بگیرد. احتمالا باید از نظر زرق و برق کمی جذاب تر از بقیه سایت ها و طراحی سایت ها باشد. باید به گونه ای باشد که مشتری به راحتی بتواند به دسته بندی مورد نظر خود دسترسی داشته باشد و از همه مهمتر اینکه سرعت سایت بالا باشد و کاملا ریسپانسیو و واکنشگرا باشد. این سخن یعنی این که در طراحی شما باید سایت به گونه ای باشد که در انواع مختلف سیستم عامل های مختلف تطبیق پذیر باشد. به طور مثال سایت فروشگاه ی که در روی سیستم شخصی خود طراحی کرده اید به شکل تطبیق پذیر در روی گوشی های هوشمند نیز به درستی و خوبی نشان داده شود و هیچ به هم ریختگی در آن دیده نشود. از آنجایی که اکثر مشتری ها و مخاطبان بیشتر با گوشی های هوشمند وب گردی می کنند، نه تنها در طراحی سایت فروشگاهی بلکه در طراحی انواع مختلف سایت ها نیز می تواند بسیار مهم و کاربردی و اساسی باشد. بلکه در طراحی انواع مختلف سایت ها نیز می تواند بسیار مهم و کاربردی و اساسی باشد.

امکان مدیریت مطلب سایت توسط کاربر یک امکان ضروری امروزی

در گذشته نه چندان دور و شاید طی چند سال گذشته، عموما کسی که طراحی سایت را انجام می داد معمولا مسئول مدیریت مطالب را نیز برعهده داشت و به اشتباه به این مدیریت محتوای سایت پشتیبانی از سایت و طراحی سایت می گفتند. در حالی که پشتیبانی از سایت مفهومی دیگر و پیچیده دارد. با این حال هرچه علم را به جلو رفت و نیاز به تولید محتوا و مدیریت مطالب سایت روز به روز گسترش پیدا کرد، کم کم مشخص شد که فردی خارج از سایت نمی تواند درست سایت و مطالب آن را مدیریت کند. از این رو بهترین فردی که می تواند یک سایت را مدیریت کند خود مدیر سایت می باشد اما باید این مدیر چیزی از طراحی سایت بداند و یا روش دومی باشد. این روش دوم وجود یک پنل کاربری ساده برای ایجاد امکان مدیریت مطلب سایت توسط کاربر می باشد. در حقیقت پنل کاربری ساده و ایجاد آن خود می تواند یک دغدغه در طراحی سایت محسوب شود. چرا که کاربر علاوه بر نیاز به دسترسی به مطالب سایت و توان تغییر برخی از ویژگی های سایت، تخصص کافی را ندارد و این تناقض باعث شده است که کار طراح سایت سخت تر شود. البته این محدودیت و این سختی نیز خود به خود به ایجاد یک خلاقیت می انجامد اما باید در طراحی یک سایت ایجاد پنل کاربری ساده و روان را همیشه مدنظر داشته باشیم. نکته جالب اینجاست که تنها مدیر سایت نیست که نیاز به این پنل کاربری دارد. بلکه وقتی سایتی اقدام به عضوگیری می کند، باید برای عضوهای خود پنل کاربری تعریف کند. در طراحی سایت باید این را در نظر گرفت که یک انسان کاملا عادی با شما سر و کار خواهد داشت و پنل طراحی شده تا حد امکان باید ساده، قابل دسترس و قابل فهم باشد تا مشتری ها و مخاطبان از آن زده نشوند و نخواهند که آن را ترک کنند. شما می توانید در طراحی سایت در این قسمت به نوعی مخاطب خود را شگفت زده کنید و او از این شگفت زدگی خصوصی در پنل خود لذت خواهد برد.

نمونه طراحی سایت

بهینه سازی سایت

SEO

تعرفه طراحی سایت

نمونه طراحی لوگو